Jesień to pora, w której świat zwalnia w bardzo charakterystyczny sposób: przez świadome celebrowanie codzienności. To moment, gdy intensywny rytm miasta harmonizuje z potrzebą uważności, a smak staje się językiem budującym relacje.
W COFFEE PLANT wierzymy, że kawa specialty — ma niezwykłą moc inicjowania spotkań, otwierania rozmów i inspirowania do tworzenia. Dlatego właśnie wejście w nowy sezon celebrujemy kampanią, która jest zaproszeniem do doświadczenia smaku pełniej, głębiej, wspólnie.

Przy stole, przy kawie, przy rozmowie
28 października rozpoczęliśmy kolejną, trzecią już odsłonę naszej kampanii wizerunkowej. Po designie i sporcie, które były osią poprzednich sezonów, tym razem przenosimy uwagę na obszar szczególnie nam bliski. Świat jedzenia, kulinariów i trendów, które łączą ludzi w sposób naturalny i niewymuszony. To właśnie tam — przy stole, przy kawie, przy rozmowie — dzieje się najwięcej.
Kawa, smak i trend
Od momentu rebrandingu konsekwentnie rozwijamy ideę, która jest fundamentem naszej marki: kawa to okazja do spotkań. W świecie zdominowanym przez szybkie interakcje, my kierujemy uwagę na to, co autentyczne i głęboko ludzkie — na kontakt, wymianę doświadczeń, wspólne bycie.
W trzeciej odsłonie kampanii pokazujemy, że kawa przenika się z innymi obszarami kultury w sposób organiczny. Tym razem skupiamy się na gastronomii, kulinariach i współczesnych trendach, bo wierzymy, że smak — tak jak kawa — jest przestrzenią dialogu. Inspiruje. Łączy. Pobudza kreatywność i otwiera na zmysłowe doświadczenia.
Każda filiżanka to przecież nie tylko rytuał. To mały moment, który potrafi zbudować relację. To początek spotkania, które zmienia nasz dzień, nasz sposób myślenia, a czasem nawet kierunek naszych działań. Właśnie takie mikrohistorie chcemy pokazywać w naszej kampanii — te, które rodzą się między ludźmi i smakiem.
Sześciu bohaterów, różne historie opowiedziane przy kawie
W ramach kampanii przedstawiamy sześć wyjątkowych osób, których historie poznajemy wokół smaku, kreatywności, autentyczności i inspiracji. Każdy z bohaterów reprezentuje inny obszar — od gastronomii, przez styl życia, po trendsetting i twórczość. Ich narracje tworzą mozaikę doświadczeń, które pokazują, jak smak potrafi łączyć nawet bardzo różne światy.
To, co szczególne w tej odsłonie, to udział Szymona Juszczyka — założyciela COFFEE PLANT, który po raz pierwszy pojawia się jako jeden z bohaterów kampanii. Jego historia otwiera cały cykl: osobista opowieść o tym, jak pasja do smaku i jakości ukształtowała zarówno markę, jak i sposób, w jaki myślimy o kawie dzisiaj.
To dla nas ważne, bo COFFEE PLANT jest nie tylko palarnią. Jesteśmy twórcami przestrzeni, w której ludzie spotykają się, rozmawiają, inspirują nawzajem. Historie naszych bohaterów są dowodem na to, że smak łączy — i że to właśnie my, jako marka, chcemy inicjować te spotkania.
Szymon Juszczyk x COFFEE PLANT
W naszej kampanii poznacie Szymona Juszczyka – założyciela COFFEE PLANT, Q-gradera i smakosza, którego codzienność kręci się wokół smaku. Towarzyszymy mu w pracy i po pracy, obserwując, jak smak staje się jego codziennym narzędziem, inspiracją i sposobem na życie.
„Należę do tej grupy ludzi, którzy żyją, żeby jeść. Smak traktuję poważnie – dlatego nie używam cukru ani soli. Dzięki temu wiem, jak coś naprawdę smakuje.” – Szymon Juszczyk
Cała rozmowa z Szymonem do przeczytania też w naszym Magazynie Inspiracje.
Maja Musznicka-Janiec x COFFEE PLANT
Kolejną bohaterką jest Maja Musznicka-Janiec – trendwatcherka, ambasadorka COFFEE PLANT i osoba, która potrafi czytać przyszłość z codziennych obserwacji.

„Moja praca to miks godzin spędzanych przy ekranie, praca badawczo-analityczna. Ale to też przeróżne kreatywne projekty, spotkania z ludźmi – na eventach, wykładach czy szkoleniach. Czasem to też podróże – dalekie i bliskie – które dodają zawsze nowych kontekstów do moich obserwacji i analiz. (...) Dużo się dzieje – lubię to, ale warto mieć coś stałego – dlatego kawa dla mnie jest tak ważna! Z jednej strony to element rytualny, a z drugiej coś, co uwielbiam smakować i odkrywać na nowo. Ona również podąża za trendami, ewoluuje i zmienia formy.” – podsumowuje swoją pracę i kawowe doświadczenie Maja.
Tomasz Zaremba x COFFEE PLANT
Trzeci bohater kampanii COFFEE PLANT – “Smak, który łączy” to Tomasz Zaremba – food director, kreatywny szef kuchni i poszukiwacz nowych doznań smakowych.Jego filozofia to balans, emocje i autentyczność w każdym daniu – i w każdej filiżance kawy.
„Dobra kawa jest jak dobre wino. Liczy się jakość, proporcje i smak.” – mówi Tomasz Zaremba.

„Współczesne trendy gastronomiczne pokazują, że kawa specialty to pełnoprawny element food pairingu – tak samo jak wino. Jej aromaty, kwasowość i tekstura potrafią podkreślić smak potraw, a czasem nawet go zaskoczyć." - dodaje.
To właśnie ta filozofia stała się punktem wspólnym dla Tomasza i naszej palarni – smak, który łączy nie tylko ludzi, ale też światy: kawy, kuchni i trendów gastro.
Aga i Monika z BULA x COFFEE PLANT
Działamy na rynku kawy specialty od blisko 7 lat. Chcemy więc pokazać, jak nasza kawa towarzyszy w miejscach, które na co dzień ją serwują. W tej edycji poznajecie Agę i Monikę — założycielki restauracji Bula i cukierni Doza.

„Stawiamy na smak i jakościowe składniki — one definiują nasze podejście do pracy i codziennych rytuałów. Nie inaczej jest z kawą. Od początku zamawiamy ją z palarni COFFEE PLANT, która myśli o smaku dokładnie tak jak my." - opowiadają w swoim video Aga i Monika. W filmie odkryją przed nami kulisy swojej pracy i filozofii smaku.
Limitowane edycje kaw
Nowością tegorocznej kampanii COFFEE PLANT są limitowane premiery kaw. Na jesień i zimę przygotowaliśmy "specialty edition", dostępne w wersjach przelewowych i pod espresso. To propozycje, które tworzyliśmy z myślą o tej kampanii: mają odkrywać złożoność aromatów, wprowadzać w nastrój sezonu i uzupełniać historie naszych bohaterów.
To kawy dla tych, którzy lubią doświadczać smaku w sposób świadomy. Dla tych, którzy wiedzą, że zaparzenie ulubionego napoju to nie czynność, ale rytuał. Dla kolekcjonerów i odkrywców — bo limitowane serie mają to do siebie, że smakują lepiej, gdy wiesz, że pozostaną z Tobą tylko na chwilę.
Można je zamówić na stronie naszej palarni w specjalnej zakładce SPECIALTY EDITIONS.
W świecie online zapraszamy do spędzania czasu offline
Choć nasza kampania żyje pełnią w mediach społecznościowych i w przestrzeni digitalowej, jej przesłanie jest jednoznaczne. Spotkania offline są niezastąpione. To właśnie tam tworzą się relacje — te prawdziwe, te głębokie, te nieprzewidywalne. A te najlepiej smakują przy dobrym jedzeniu i kawie specialty.
Dlatego nasza obecność online jest zaproszeniem do wyjścia poza ekran. Do wzięcia wolniejszego oddechu. Do spotkania z drugą osobą — przy stole, przy posiłku, przy ulubionej kawie.
Materiały wideo i sesje zdjęciowe tworzyliśmy zarówno w Polsce, jak i w Hiszpanii. Te dwa światy łączy otwartość na smak, radość z jedzenia, wrażliwość na estetykę, uważność na kulturę. Chcieliśmy, by kampania była mostem między tym, co lokalne, a tym, co uniwersalne.
Smak, który inspiruje — nasza filozofia na sezon 2025/26
Kampania „Smak, który łączy” to kolejny krok w budowaniu marki COFFEE PLANT, która nie tylko dostarcza kawę, ale także tworzy kulturę spotkań. Chcemy nadal inspirować, zachęcać do rozmów, budować przestrzeń, w której ludzie czują się swobodnie, kreatywnie, otwarcie.

Jesień i zima 2025 to dla nas sezon intensywnych emocji: nowych smaków, prawdziwych historii i doświadczeń, które rodzą się wtedy, gdy kawa staje się czymś więcej niż napojem.
Chcemy, by każdy, kto sięga po nasze ziarna, poczuł, że należy do społeczności, która myśli o smaku świadomie. Że kawa może być początkiem — rozmowy, pomysłu, relacji.
Bo wierzymy, że to smak łączy ludzi, a my chcemy o tym przypominać i inicjować.
Last but not least. Materiały do tegorocznej kampanii stworzył dla nas najlepszy team!
- Autor zdjęć: Karol Strupiechowski
- Reżyser: Mateusz Małkowski
- Gafer: Marek Mogilski
Dzięki, że byliście z nami w tej przygodzie i do zobaczenia przy kolejnych "wspólnych kawach".
