Press Room
Miejsce, w którym znajdziesz materiały prasowe, zdjęcia, informacje o marce i aktualne komunikaty medialne COFFEE PLANT. Wszystko, czego potrzebujesz, by poznać nas bliżej.
Skontaktuj się z nami
PATRYCJA OGRODNIK
HEAD OF MARKETING & PR
+48 692 333 175
Wysokie ceny, EUDR i pogoda bez litości. Czy rynek kawy złapie oddech w 2026 roku?
„Perspektywa wdrożenia dyrektywy EUDR i rosnące ceny surowca – to zaledwie część wyzwań, z którymi mierzą się producenci kawy. A prognozy dla rynku nie są łaskawe, bo 2026 rok zapowiada się jako kolejny z całą listą wyzwań. – W horyzoncie krótkoterminowym rynek nie powinien oczekiwać radykalnych zmian – ceny surowca pozostaną wysokie, a ewentualna korekta nastąpi dopiero w ciągu kilku kwartałów – mówi nam Szymon Juszczyk, założyciel palarni kawy specialty COFFEE PLANT. Jakie trendy zdominują ten rynek w nadchodzącym roku?”
Niestabilna sytuacja na rynku kawy. Przed nami kolejne podwyżki cen
„Zawirowania pogodowe spowodowane zmianami klimatycznymi, logistyka oraz cła nałożone przez Stany Zjednoczone na Brazylię spowodowały spore zamieszanie na rynku kawy. Doprowadziło to do kolejnych podwyżek gotowego produktu, nad czym ubolewają konsumenci. Niestety muszą się przygotować na jeszcze większe wydatki na kawę.”
Kawa coraz droższa, konsumenci coraz ostrożniejsi. Jak branża kawowa kończy okres letni?
„«Cena surowca spowodowała także, że na rynku jest mniej kawy specialty – producenci, przy tak wysokich cenach giełdowych, nie są w części zainteresowani włożeniem większej ilości czasu i pracy w uzyskanie lepszej jakościowo kawy. W efekcie pojawił się problem z dostępnością» – tłumaczy w rozmowie z Portalem Spożywczym Szymon Juszczyk, założyciel palarni kawy specialty COFFEE PLANT.”
Tegoroczne świętowanie w branży kawowej ma wyjątkowo gorzki posmak – okiem palarni specialty
„W palarniach specialty, takich jak nasza, stawia się na bezpośrednią współpracę z importerami i plantatorami. Dzięki temu kawa trafia do nas poprzez możliwie krótki łańcuch dostaw – bez udziału wielkich pośredników. Każde ziarno, które oferujemy, ma swoją historię i twarz konkretnego farmera. To nie tylko gwarancja uczciwej ceny dla producenta, ale także większa przejrzystość dla konsumenta.„”
Kreatywność, kawa i ruch. COFFEE PLANT projektuje styl życia, który nie stoi w miejscu
„W świecie, w którym codzienność coraz częściej wymyka się sztywnym ramom, a funkcjonalność idzie w parze z estetyką, nowa kampania COFFEE PLANT wiosna–lato 2025 wpisuje się w ducha współczesnego stylu życia jak mało która.”
Znamy wyniki must have 2025! Nagrodzono 65 produktów
„Ponad piętnaście lat temu zainaugurowano plebiscyt, który dziś uznawany jest za jedno z najbardziej prestiżowych wyróżnień w polskim wzornictwie. W jubileuszowej edycji must have Rada Ekspercka Łódź Design Festival wyróżniła 65 wyjątkowych produktów, które odpowiadają na potrzeby współczesnych użytkowników – łącząc estetykę, funkcjonalność i zrównoważone podejście.”
Napędzają do kreatywnej pracy. Codzienne rytuały z COFFEE PLANT
„Jedni lubią zaczynać dzień od zamieszczenia filtra w ekspresie i słuchania, jak do dzbanka kropla po kropli wpada świeżo zaparzona kawa. Inni wolą skrócić ten proces i zdać się na magię automatycznego ekspresu, który w kilka sekund przygotuje pyszne espresso. Bohaterowie tej krótkiej opowieści to osoby z branży kreatywnej. Architektka wnętrz Angelika Fedorczuk i projektantka Ania Marciniszyn z przygotowywania porannej kawy uczyniły swój rytuał. Obie zostały zaproszone przez markę COFFEE PLANT do współpracy z okazji nowej kampanii wizerunkowej. Od teraz ich codziennym rytuałom towarzyszy kawa w zupełnie nowych opakowaniach.”
W tym maleństwie drzemie wielka moc! Nowe kapsułki kaw COFFEE PLANT
„Mnóstwo Polaków swój dzień zaczyna od pobudzającej kawy. Wprawdzie na rynku dostępnych jest wiele pozycji, ale tylko część wyróżnia najwyższa jakość. To kawy speciality, których możemy smakować dzięki marce COFFEE PLANT. Firma wystartowała z nową kampanią wizerunkową i do współpracy zaprosiła kreatywnych twórców, wśród nich jest projektant graficzny Mateusz Machalski oraz założyciel Domu Roślin Rafał Mgłosiek. Zmianie wizerunku towarzyszy wprowadzenie nowych produktów do oferty. Nowością jest kawa w ekologicznych kapsułkach, którą można pić bez generowania kłopotliwych odpadów.”
COFFEE PLANT z nowym logo i odświeżonymi opakowaniami
„Rebranding to nie tylko zewnętrzna zmiana wizualna. To także, a może przede wszystkim, duże zmiany wewnątrz firmy. COFFEE PLANT uprościło swoją ofertę, stworzyło bardziej przejrzyste linie produktowe oraz oczywiście nową identyfikację wizualną, w której brylują zupełnie nowe opakowania.”
Cudze chwalicie, swego nie znacie – inspirujące projekty Polaków #60
„W świecie pełnym inspiracji łatwo zachwycić się projektami z odległych zakątków globu. Minimalistyczne skandynawskie formy, japońska harmonia czy amerykańska odwaga w kreacji zdają się dominować w rozmowach o współczesnym designie. Tymczasem tuż pod naszym nosem, powstają prace, które dorównują, a nierzadko przewyższają te zagraniczne dzieła pod względem pomysłowości, jakości wykonania czy głębi przekazu.”