Press Room
Miejsce, w którym znajdziesz materiały prasowe, zdjęcia, informacje o marce i aktualne komunikaty medialne COFFEE PLANT. Wszystko, czego potrzebujesz, by poznać nas bliżej.
Skontaktuj się z nami
PATRYCJA OGRODNIK
HEAD OF MARKETING & PR
+48 692 333 175
Pobudzająca kofeina – czy kawa bez niej ma sens?
„Jeszcze kilka lat temu kawa bezkofeinowa kojarzyła się raczej z produktem drugiej kategorii – mniej aromatycznym, płaskim w smaku i pozbawionym charakteru. Dziś jednak sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Wraz z rozwojem segmentu specialty coffee i coraz większym naciskiem na jakość surowca oraz transparentność procesów obróbki, decaf stał się pełnoprawnym graczem na rynku. W palarniach specialty – takich jak COFFEE PLANT – coraz częściej pojawiają się wyjątkowe kawy bezkofeinowe, które zachwycają smakiem, złożonością i czystością profilu. To już nie kompromis, ale świadomy wybór miłośników kawy.”
Wysokie ceny, EUDR i pogoda bez litości. Czy rynek kawy złapie oddech w 2026 roku?
„Perspektywa wdrożenia dyrektywy EUDR i rosnące ceny surowca – to zaledwie część wyzwań, z którymi mierzą się producenci kawy. A prognozy dla rynku nie są łaskawe, bo 2026 rok zapowiada się jako kolejny z całą listą wyzwań. – W horyzoncie krótkoterminowym rynek nie powinien oczekiwać radykalnych zmian – ceny surowca pozostaną wysokie, a ewentualna korekta nastąpi dopiero w ciągu kilku kwartałów – mówi nam Szymon Juszczyk, założyciel palarni kawy specialty COFFEE PLANT. Jakie trendy zdominują ten rynek w nadchodzącym roku?”
Nowa era rynku kawy: czy wysokie ceny zostaną z nami na stałe? „Czekają nas ciekawe czasy”
„– W krótkiej perspektywie nie oczekujemy znaczących zmian. Spodziewamy się odwrócenia trendu wzrostowego cen surowca, jednak w perspektywie kilku kwartałów, a nie miesięcy – mówi nam Szymon Juszczyk, założyciel palarni kawy specialty COFFEE PLANT. Ostatnie miesiące to dla rynku kawy czas pełen wyzwań i niepewności, bo niemal każdy kolejny miesiąc przynosił rekordy w cenie. Czego w najbliższym czasie mogą spodziewać się producenci i konsumenci?”
Kawa coraz droższa, konsumenci coraz ostrożniejsi. Jak branża kawowa kończy okres letni?
„«Cena surowca spowodowała także, że na rynku jest mniej kawy specialty – producenci, przy tak wysokich cenach giełdowych, nie są w części zainteresowani włożeniem większej ilości czasu i pracy w uzyskanie lepszej jakościowo kawy. W efekcie pojawił się problem z dostępnością» – tłumaczy w rozmowie z Portalem Spożywczym Szymon Juszczyk, założyciel palarni kawy specialty COFFEE PLANT.”
Kreatywność, ruch i kawa – kampania COFFEE PLANT na sezon wiosna–lato 2025
„W świecie, w którym granice między codziennością a estetyką zacierają się coraz bardziej, kawa staje się czymś więcej niż tylko porannym rytuałem. To element stylu życia, który rezonuje z naszym tempem, rytmem i potrzebą piękna. Doskonale rozumie to COFFEE PLANT – polska palarnia kawy specialty, która od 2019 roku nie tylko wypala świetne ziarna, ale też rozwija kulturę świadomego picia kawy. Ich nowa kampania „Kreatywność, ruch i kawa” to opowieść o tym, jak design, energia i smak mogą współgrać w idealnej równowadze.”
Kreatywność, kawa i ruch. COFFEE PLANT projektuje styl życia, który nie stoi w miejscu
„W świecie, w którym codzienność coraz częściej wymyka się sztywnym ramom, a funkcjonalność idzie w parze z estetyką, nowa kampania COFFEE PLANT wiosna–lato 2025 wpisuje się w ducha współczesnego stylu życia jak mało która.”
Rynek kawy speciality na fali wzrostu. Wartość może przekroczyć 400 mln zł w ciągu pięciu lat
„Cold brew i espresso tonic to pozycje, które tego lata można było znaleźć w większości kawiarni i restauracji. Jeszcze kilka lat temu mało kto wiedział, co to za napoje. Wszystko zmieniło się dzięki rozwojowi kaw speciality w Polsce.”
Napędzają do kreatywnej pracy. Codzienne rytuały z COFFEE PLANT
„Jedni lubią zaczynać dzień od zamieszczenia filtra w ekspresie i słuchania, jak do dzbanka kropla po kropli wpada świeżo zaparzona kawa. Inni wolą skrócić ten proces i zdać się na magię automatycznego ekspresu, który w kilka sekund przygotuje pyszne espresso. Bohaterowie tej krótkiej opowieści to osoby z branży kreatywnej. Architektka wnętrz Angelika Fedorczuk i projektantka Ania Marciniszyn z przygotowywania porannej kawy uczyniły swój rytuał. Obie zostały zaproszone przez markę COFFEE PLANT do współpracy z okazji nowej kampanii wizerunkowej. Od teraz ich codziennym rytuałom towarzyszy kawa w zupełnie nowych opakowaniach.”
Smakują i wyglądają. Kawy COFFEE PLANT polecają się na przelew!
„Wiemy, że wygląd ma znaczenie. Wiedzą to również twórcy marki COFFEE PLANT oraz artystki Zuza Badowska i Koka Skowrońska, które tworzą piękne przedmioty do domu i nie tylko. Okazją do wspólnej rozmowy o kreatywnej pracy, rytuałach i o smakach jest kampania wizerunkowa COFFEE PLANT z twórcami ze świata designu.”
COFFEE PLANT z nowym logo i odświeżonymi opakowaniami
„Rebranding to nie tylko zewnętrzna zmiana wizualna. To także, a może przede wszystkim, duże zmiany wewnątrz firmy. COFFEE PLANT uprościło swoją ofertę, stworzyło bardziej przejrzyste linie produktowe oraz oczywiście nową identyfikację wizualną, w której brylują zupełnie nowe opakowania.”