O Nas
Nasze początki – skąd to wszystko się wzięło
Nasza historia rozpoczyna się na przełomie 2016 i 2017 roku, kiedy jednemu z nas – Szymonowi, który był pomysłodawcą całego przedsięwzięcia, udało się założyć pierwotną wersję bloga COFFEE PLANT. Niemal od samego początku w rozwijanie bloga zaangażowani byli również Dagmara i Michał, którzy zajmują się aspektami wizualnymi marki.
Przełomowym momentem w naszej krótkiej historii była organizacja pierwszego eventu – Cuppingowego Starcia. Okazało się, że bardzo prosta idea zestawienia polskich kaw na jednym stole przyciągnęła mnóstwo osób, które systematycznie pojawiały się na naszych wydarzeniach i śledziły wyniki głosowania na najsmaczniejszą kawę.
W kolejnym etapie naszej działalności teksty COFFEE PLANT zdobyły naprawdę spore zasięgi, a niektóre z nich pojawiły się nawet w ogólnokrajowych mediach. Wówczas rozpoznawalność bloga i jego pozycja w kawowej blogosferze nabrała jeszcze większego znaczenia. Rosnąca popularność motywowała nas do intensywnej pracy i tak latem 2018 roku wspólnie uznaliśmy, że czas zrobić kolejny krok. Wówczas rozpoczęliśmy pracę nad konceptem naszej kawowej marki, którą w obecnym kształcie prezentujemy na naszej internetowej witrynie. Wtedy też nasz zespół został zasilony przez Tomka.
Od samego początku tworzenie COFFEE PLANT jest dla nas bardzo inspirującym i ekscytującym doświadczeniem. Tworzymy zespół ludzi, którzy na co dzień zajmują się zupełnie innymi rzeczami i zawodowo pochodzą z różnych światów. Dzięki temu wspaniale się uzupełniamy. Prywatnie jesteśmy po prostu grupą przyjaciół, którzy inspirują się nawzajem wspólnie robiąc coś fajnego.
Zespół COFFEE PLANT
Dagmara – kobieta od dizajnu
To nasza artystyczna dusza i miłośniczka dobrego dizajnu. I choć na co dzień projektuje wnętrza komercyjne w COFFEE PLANT odpowiada za większość zdjęć, grafikę, plakaty czy opakowania i etykiety. Jednym słowem dba o to, aby wszystko co związane z naszą marką było ładne.
Michał – potrafi w internety
>Rzucił korpo by być wolnym i tworzyć własne produkty. W COFFEE PLANT ogarnia digitala i woli liczby niż intuicję. Gdy znajdzie czas robi wideo i zdjęcia. Fanatyk kawowych sprzętów z AliExpress i autor kilku poczytnych wpisów na blogu. W domu nie posiada kawy – zawsze pije ją na mieście.
Tomasz – ten od salesów
Do COFFEE PLANT dołączył ostatni, długo po tym jak jego kapsułkowy ekspres został gwiazdą kilku naszych wpisów. Karierę w sprzedaży rozpoczął w drugiej klasie podstawówki, sprzedając Pawła z 2B pani pedagog. W życiu dorosłym związany przede wszystkim ze sprzedażą produktów na rynku finansowym. Po roku w COFFEE PLANT, sporadycznie zamówi czarną kawę zamiast latte.
Szymon – ten z piękną, kawową wizją
Nikt z nas nie ma wątpliwości, że COFFEE PLANT to jego nieślubne dziecko. Od samego początku powstania bloga doskonale wiedział w jakim kierunku on zmierza. Szymon odpowiada za selekcję ziaren, profilowanie kawy i dba, aby działania COFFEE PLANT były zgodne ze wspólną wizją. W skrócie to taki nasz kawowy praktyk i teoretyk, któremu marzy się rynek kawy w Polsce na kształt tego za oceanem. To najgorszy z możliwych typów klientów kawiarni – zawsze się do czegoś przyczepi.
Nasza marka i cele
Mamy w sobie zbyt wiele pasji, by gonić kawowe trendy. Chcemy dawać Wam odpowiedź na pytanie: co zrobić, aby kawa smakowała lepiej?
Sklepów z kawą na rynku jest coraz więcej. Nie chcemy być postrzegani jako zwykły sklep. Pragniemy dostarczać naszym Klientom produkty wysokiej jakości, od starannie wyselekcjonowanych ziaren po niepowtarzalną, ręcznie wytwarzaną ceramikę. Wierzymy, że mniejszy wachlarz produktów daje większą pewność dobrego wyboru, dlatego oferujemy tylko to, co sami uważamy za naprawdę dobre. Dzielimy się z Wami wiedzą i zdobywanym doświadczeniem, stale testując nowe produkty, metody przygotowania kawy czy organizując kawowe eventy.
#share by COFFEE PLANT
Wierzymy w zrównoważony rozwój. Chcemy się rozwijać minimalizując koszty ekologiczne i społeczne. W ramach akcji #share od samego początku swojego funkcjonowania zamierzamy przekazywać
5% przychodu netto
na organizacje pożytku publicznego, które swą działalnością sprawiają, że świat staje się choć odrobinę lepszy. Inicjatywa #share dotyczy wybranych produktów marki, które oznaczono serduszkiem.
Informacje o organizacji, dla której aktualnie odkładamy fundusze, można znaleźć pod adresem coffeeplant.pl/share. Wierzymy, że przekazywane przez nas pieniądze będą efektywnie pożytkowane, a nasze działania zainspirują innych. Mówi się, że aby zmienić świat na lepsze, należy zacząć od siebie. Dlatego my rozpoczynamy akcję #share.