Droga do Rebrandingu COFFEE PLANT

Droga do Rebrandingu COFFEE PLANT

W COFFEE PLANT nieustannie dążymy do doskonałości, a nasz proces rebrandingu odzwierciedla tę misję. Zmiana wizerunku była odpowiedzią na doświadczenia oraz potrzeby naszych klientów, które gromadziliśmy przez ponad pięć lat działalności.

Analiza i Zrozumienie

Pierwszym krokiem do rebrandingu była analiza naszej oferty i zrozumienie, w jaki sposób wcześniejsze linie produktowe nie do końca oddawały naszą tożsamość. Zdecydowaliśmy, że nadszedł czas na zmiany, które zbliżą nas do naszych wartości. Do współpracy zaprosiliśmy Gustawa Jakubowskiego, eksperta w dziedzinie rozwiązywania problemów marek. Gustaw przeprowadził nas przez kluczowe etapy formułowania naszej tożsamości, zadając trudne pytania i prowadząc warsztaty z założycielami COFFEE PLANT oraz całym zespołem.

Podjęliśmy niepopularną decyzję, aby nie rozpocząć pracy z agencją, ale zaangażować do projektu osobę, która dobrze nas zna oraz rozumie wyzwania, z jakimi się borykamy. Kilkumiesięczna praca z Gustawem pozwoliła nam zrozumieć, jak wyobrażamy sobie nową odsłonę COFFEE PLANT i jakie cechy ma przedstawiać: simple & joyful. To było punktem wyjściowym, które pozwoliło sformułować brief projektowy.

Współpraca z ekspertami

Poszukiwanie osoby, która potrafiłaby ubrać w język wizualny nasze wartości oraz osobowość, było wyzwaniem. Z kilkunastu projektantów, których wytypowaliśmy, dwie osoby zaproponowały proces projektowy odpowiadający naszym oczekiwaniom. Finalnie do współpracy zaprosiliśmy projektanta graficznego Mateusza Machalskiego, który stworzył dla nas nową, spójną koncepcję wizualną.

„Wybór projektanta graficznego do zmiany naszego wizerunku po takim czasie nie był łatwy. Przez ostatnie lata zajmowałam się tym osobiście, ale czułam, że nadszedł czas na profesjonalną zmianę. Cieszę się, że Mateusz Machalski zgodził się na współpracę i stworzył coś wyjątkowego. Teraz nasze opakowania oddają ducha marki — są simple & joyful.” 

– Dagmara Chmielarz, współzałożycielka COFFEE PLANT

Po wielu godzinach spotkań, wymiany pomysłów oraz analiz, a także trudnych wyborów związanych z rezygnowaniem z interesujących koncepcji, które nie oddawały naszej filozofii, Mateusz zaproponował idealny kierunek, który wyraża nasze podejście simple & joyful oraz spełnia nasze oczekiwania.

Efekty

Efektem naszej współpracy z Mateuszem Machalskim są nowe opakowania, które nie tylko przyciągają wzrok, ale przede wszystkim lepiej oddają to, kim jesteśmy. Podział na trzy kolory to nie tylko estetyka – to także praktyczne podejście, które ułatwia wybór odpowiedniej kawy.

W COFFEE PLANT działamy od ponad pięciu lat, zbierając doświadczenie i słuchając opinii naszych klientów oraz smakoszy kawy. Teraz nadszedł czas, aby pokazać nasze kawy w nowej odsłonie. Opracowanie spójnej koncepcji wizualnej nie jest prostym procesem. Etykieta musi być atrakcyjna, czytelna i pozwalać na szybkie poznanie produktu bez wnikliwej analizy całej treści. Dodatkowym wyzwaniem było ujednolicenie wielu rodzajów kaw, których COFFEE PLANT oferuje kilkadziesiąt.

To znaczne ułatwienie dla osób, które przyzwyczaiły się do przygotowywania kawy w określony sposób. Uwielbiasz kawę przelewową? Szukaj odpowiedniej spośród opakowań oznaczonych pomarańczowo-czerwoną barwą. Kochasz moc espresso? Wybieraj z opakowań z żółtym gradientem. Cenisz prostotę kapsułek? Jesteś w różowym teamie! Mateusz Machalski zaproponował nowoczesne i ponadczasowe wzornictwo, które nie dzieli kaw na smaki, ale na sposoby ich przygotowania.

„Szukając wyróżników marki, zaczęliśmy od zastanowienia się, na jakim poziomie możemy podzielić portfolio COFFE PLANT, wydzielić podkategorie a następnie smaki. Większość firm stosuje kody kolorystyczne przywiązane do smaków – my zdecydowaliśmy się na połączenie smaku z konkretnymi figurami geometrycznymi, które możemy w nieskończoność generować z kilku podstawowych kształtów. Dzięki temu ściągamy uwagę na półce, tworząc ten gradientowo-geometryczny świat, w którym rozróżnieniem są trzy plamy barwne odpowiadające trzem głównym kategoriom – espresso, przelew oraz kapsułki. Żeby nasze etykiety nie były wyłącznie abstrakcyjnymi kształtami, w espresso etykiety mają poziomą oś symetrii zgodnie z kierunkiem ustawienia kolby w ekspresie, w przelewie tym kodem są charakterystyczne naczynia, przez które przepływa kawa w osi pionowej – a w kapsułkach motyw z okręgów. Motyw gradientu miał ożywić szarą aplę na poddruku. Szukaliśmy elementu, który sprawi, że kiedy postawimy portfolio na półce, to zacznie tworzyć bardzo charakterystyczne przejście tonalne pomiędzy górą a dołem opakowania, z mocną formą graficzną na środku.”
– Mateusz Machalski, wywiad dla White Mad 
 


W efekcie wyodrębnił trzy kształty i kolory, symbolizujące różne metody parzenia kawy:

  • Espresso: kształty mają poziomą oś symetrii, co odnosi się do pozycji kolby w ekspresie ciśnieniowym.
  • Przelewy: etykiety charakteryzują się pionową symetrią, odzwierciedlając kierunek przepływu kawy przez naczynia do parzenia kawy przelewowej.
  • Kapsułki: inspirowane są swoim okrągłym kształtem. Etykiety zostały stworzone z trzech morfujących form, które razem tworzą jedną całość.

    Rebranding COFFEE PLANT to nie tylko zmiana wyglądu – to nowy rozdział w naszej historii, który otwieramy z dumą, ale i pokorą. Jesteśmy gotowi na przyszłość, w której kawa specialty nabierze jeszcze większego znaczenia!

    Nowa identyfikacja wizualna COFFEE PLANT zostanie w pełni wdrożona do końca roku. Możecie spodziewać się stopniowej aktualizacji materiałów oraz wprowadzenia nowych elementów na stronie i w kawiarniach naszych partnerów.

    Skomentuj

    Ta strona jest chroniona przez hCaptcha i obowiązują na niej Polityka prywatności i Warunki korzystania z usługi serwisu hCaptcha.